Kundeservice

Om Posteryard

Posteryard er en nettbutikk der du finner plakater laget av fotografer og kunstnere over hele verden. Vi tilbyr også rammer, plakatlister og passepartout av høyeste kvalitet. Vi har hatt produksjon siden 1934 og er Sveriges eldste fotolaboratorium. Vi er også stolte av at vi produserer alle bilder på 230 g premiumpapir med matt overflatefinish av høyeste kvalitet. Posteryard vet hvor viktig det er med god kundeservice og raske leveranser. Derfor produserer og sender vi alle bestillinger innen 24 timer og svarer umiddelbart på spørsmål på e-post.

Posteryard.se ligger i Örebro, Sverige. Der har vi også plakatproduksjon og distribusjonssenter.

Hvis du har spørsmål angående produktsortimentet vårt eller mener at noe mangler på hjemmesiden, kan du ta kontakt med info@posteryard.no

Vi samarbeider med Klarna samt Trygg E-Handel for at du skal føle deg trygg.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til oss i Posteryard!

Med vennlig hilsen

Team Posteryard.

Kontakt oss

E-post: info@posteryard.no

Vi besvarer spørsmål på e-post innen 24 timer på hverdager*

*Please note that all communication is in Enligsh.

Telefon: +46 (0)19-21 99 00

Telefontider: hverdager: 09.00–16.00 med lunsjstengt 12.00–13.00.

Postadresse:
Posteryard
Kyrkogårdsvägen 2A
SE-703 75 Örebro

Organisasjon:
Holies AB
Kyrkogårdsvägen 2A
SE-703 75 Örebro

Org.nr. 556842-1050

Har F-Skattebevis

Vanlige spørsmål

Betaling?

  1. Hva koster frakten?

Frakten koster 49 kr per bestilling, kjøp for over 399 kr sendes fraktfritt.

  1. Hvilke betalingsmåter tilbyr dere?

Se Klarnas vilkår nedenfor under Kundeservice og Kjøpsvilkår.

  1. Jeg har et spørsmål om fakturaen?

Fakturaspørsmål rettes til Klarna.

  1. Hvorfor har jeg ikke mottatt noen faktura?

Fakturaspørsmål rettes til Klarna.

  1. Lagrer dere kortopplysningene mine?

Vi lagrer kun det som er nødvendig av hensyn til regnskapsføringen. Vi kommer også til å bruke opplysningene dine ved eventuelle fremtidige kampanjer.

  1. Kan jeg legge til et produkt i en bestilling jeg allerede har lagt inn?

Hvis bestillingen ikke allerede er fakturert eller behandlingen har startet, kan du endre den ved å sende en e-post til info@posteryard.no

Returer og reklamasjoner?

  1. Hva gjør jeg hvis jeg vil returnere en vare?

Kontakt Posteryard på info@posteryard.no for ytterligere instruksjoner og fremgangsmåte. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke tilbyr gratis retur og at vi ikke refunderer kostnaden for eventuell frakt hvis man har kjøpt for mindre enn 399 kr.

  1. Når får jeg pengene tilbake?

Innen 14 dager fra du varslet oss og varen har blitt returnert og mottatt av Posteryard.

Leveranser?

  1. Kan jeg endre leveringsadresse?

Nei, ikke etter at bestillingen er lagt inn.

  1. Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken?

Pakken returneres til oss etter 14 dager, og kjøperen blir belastet med et tillegg på 250 kr.

  1. Hvor lang er leveringstiden?

Under normale omstendigheter er leveringstiden 1–3 dager fra varen forlater distribusjonssenteret vårt. 

  1. Det mangler en vare eller noe i pakken er skadet. Hva gjør jeg?

Kontakt oss på info@posteryard.no og beskriv saken.

Annet?

  1. Har dere noen fysisk butikk?

Nei.

  1. Hvordan bruker jeg et gavekort?

Du legger inn den unike koden som fremgår tydelig på det aktuelle gavekortet.

  1. Jeg finner ikke det jeg leter etter på denne siden, hvordan kan jeg kontakte dere?

Kontakt oss på info@posteryard.no

Kundeservice

Bestilling

  1. Velg ønsket produkt, og klikk deretter på «LEGG I HANDLEKURVEN». Varen blir da lagt i handlekurven.
  2. Fortsett og legg produktene du ønsker, i handlekurven. Når du er ferdig, velger du knappen «TIL KASSEN».
  3. Nå ser du en oversikt over kjøpene dine, og her kan du også legge til/fjerne artikler.
  4. Hvis du har handlet for under 399 kr, kommer frakt på 49 kr i tillegg per bestilling. Har du handlet for over 399 kr, er bestillingen fraktfri.
  5. Fyll ut personopplysninger og leveringsadresse, hvis dette ikke allerede er gjort. Du kan også oppgi mobiltelefonnummer hvis du ønsker SMS-varsel. Ellers sendes varselet per e-post eller post.
  6. Nå velger du betalingsmåte i Klarna Checkout.
  7. Kryss av for at du godtar kjøpsvilkårene og trykk på knappen «Bekreft bestilling».
  8. Du får nå en bestillingsbekreftelse på e-post, og varene er på vei til deg i løpet av kort tid.

Levering

All levering skjer med PostNord og faktureres i henhold til gjeldende prisliste. Det er kjøperens ansvar at adressen som er oppgitt til oss ved bestilling, er korrekt. Etter at vi har ekspedert ordren, har kjøperen dessuten ansvar for å følge opp leveransen hos PostNord og sørge for at leveransen hentes/mottas på hentestedet innen rimelig tid fra utsendelse, normalt 14 dager fra vi har sendt pakken. Levering skjer kun i det aktuelle landet.

Vi tilbyr følgende leveringsmåte:

  • PostNord MyPack Collect utleveringssted:
    Kun 49 kr i frakt. Hvis bestillingen har en vareverdi som overstiger 399 kr, er forsendelsen fraktfri.

Forsendelsen ligger på utleveringsstedet i 14 dager før den returneres til oss. Uavhentede pakker faktureres med 250 kr.

Leveringstider

Pakken sendes vanligvis samme dag hvis bestillingen blir gjort før kl. 14.00, eller følgende virkedag innen 24 timer etter bestillingstidspunktet. Leveringstiden er vanligvis 1–3 virkedager. Dellevering av bestillinger skjer kun på forespørsel fra kunden og vil medføre ytterligere fraktkostnader.

Betalingsmåte

Vi bruker Klarna Checkout, som gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nettet. Du identifiserer deg enkelt ved å svare på et par spørsmål, og du kan velge den betalingsmåten som passer deg best.

Klarna Checkout skiller mellom kjøp og betaling. Først bekrefter du kjøpet, og etterpå velger du hvordan du vil betale. Klarna Checkout tilbyr følgende betalingsmåter:

  • Faktura – Å betale med faktura via Klarna er en sikker og enkel betalingsmåte. Det betyr at du betaler først når du har mottatt varene, og du kan dermed kontrollere varene før du betaler. Fakturaen har en betalingsfrist på 14 dager. Legg merke til at fakturaen blir sendt direkte fra Klarna på e-post. Merk at det kan bli gjennomført en kredittvurdering ved kjøp mot faktura.
  • Kontokreditt/delbetaling – Når du delbetaler eller velger å betale i ditt eget tempo, blir kjøpene dine samlet på en månedsfaktura som sendes direkte fra Klarna. Du betaler fakturaen i slutten av påfølgende måned. En samlet månedsfaktura betyr én betaling og ett OCR-nummer. 
  • Kortbetaling – Etter at kjøpet er bekreftet i kassen, kan du velge å betale med kort (VISA, Mastercard, American Express). Angi kortopplysningene dine for å fullføre betalingen.
  • Straksbetaling via bank – Med straksbetaling betaler du i kassen ved hjelp av BankID. Pengene blir trukket rett fra kontoen. Straksbetaling fungerer med følgende banker: Nordea, Handelsbanken, SEB og Swedbank.
  • Klarna Direkt – Med Klarna Direkt betaler du direkte i kassen med BankID på mobil. Pengene trekkes først når vi har sendt varene dine.

Alt er like sikkert. Hvis du vil, kan du knytte en PIN-kode til Klarna Checkout. Klarna behandler samtlige kortopplysninger og all informasjon ved straksoverføring i henhold til Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). Posteryard har SSL-sertifikat som muliggjør kryptering av dataoverføring.

Kjøpsvilkår

Gyldighet 

Disse kjøpsvilkårene gjelder på betingelse av at svensk eller annen gjeldende lov ikke fastsetter vilkår som er i konflikt med disse. For privatkunder gjelder til Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven), og for bedriftskunder gjelder kjøpsloven.

Bestilling

Umiddelbart etter bestilling blir det sendt en ordrebekreftelse til e-postadressen du har registrert. Her finner du all nødvendig informasjon om bestillingen og en lenke til kjøpsvilkårene våre. Vi tar ikke imot bestillinger på noen annen måte enn via shoppingsystemet på hjemmesiden vår. Vi aksepterer altså ikke bestillinger på e-post, faks eller andre medier dersom ikke noe annet er avtalt. Hvis bestilleren er under 18 år, må bestilleren ha tillatelse fra foresatte før kjøpet gjennomføres. Bestillinger som blir gjort i en annen persons navn uten samtykke fra den aktuelle personen, eller som på andre måter påfører oss økonomisk tap eller annen skade, blir politianmeldt.

Mine rettigheter som forbruker

Vi anbefaler kundene våre først å ta direkte kontakt med oss i Posteryard for å få hjelp med eventuelle reklamasjoner, angrerett eller andre ting i forbindelse med en bestilling. For å få hjelp som forbruker med å løse en tvist utenfor rettsvesenet, kan man ta kontakt med EU-kommisjonens via deres hjemmeside, som har spesialisert seg på tvisteløsning innenfor e-handelen: http://ec.europa.eu/odr.

Kundeservice og åpningstider

E-post: info@posteryard.no

Vi besvarer spørsmål på e-post innen 24 timer på hverdager*

*Please note that all communication is in Enligsh.

Telefon: +46 (0)19-21 99 00

Telefontider: hverdager: 09.00–16.00 med lunsjstengt 12.00–13.00.

Postadresse:
Posteryard
c/o Holies AB
Kyrkogårdsvägen 2A
SE-703 75 Örebro

Priser

Samtlige priser er oppgitt inklusive mva. Eventuelle fraktgebyrer kan komme i tillegg. Dette fremgår i så fall i kassen. Etter at bestillingen er bekreftet, kan prisen bare endres på grunn av omstendigheter som ligger utenfor vår kontroll (f.eks. krig, naturkatastrofer m.m.) samt ved åpenbare feil i den angitte prisen.

Frakt og leveranse

All levering skjer med PostNord og faktureres i henhold til gjeldende prisliste. Det er kjøperens ansvar at adressen som er oppgitt til oss ved bestilling, er korrekt. Etter at vi har ekspedert ordren, har kjøperen dessuten ansvar for å følge opp leveransen hos PostNord og sørge for at leveransen hentes/mottas på hentestedet innen rimelig tid fra utsendelse, normalt 14 dager fra vi har sendt pakken. Levering skjer kun i det aktuelle landet.

Vi tilbyr følgende leveringsmåte:

  • PostNord MyPack Collect utleveringssted:
    Kun 49 kr i frakt. Hvis bestillingen har en vareverdi som overstiger 399 kr, er forsendelsen fraktfri.

Forsendelsen ligger på utleveringsstedet i 14 dager før den returneres til oss. Uavhentede pakker faktureres med 250 kr.

Leveringstider

Pakken sendes vanligvis samme dag hvis bestillingen blir gjort før kl. 14.00, eller følgende virkedag innen 24 timer etter bestillingstidspunktet. Leveringstiden er vanligvis 1–3 virkedager. Ved eventuell forsinkelse har du som kunde rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnad. Dellevering av bestillinger skjer kun på forespørsel fra kunden og vil medføre ytterligere fraktkostnader.

Avbestilling

Kunden kan avbestille ordren uten kostnad frem til ordren er ekspedert (når faktura og fraktdokumenter er opprettet). Varer som ikke er lagervare, og som er kjøpt spesielt for kunden, kan ikke avbestilles etter at vi har bestilt denne varen fra vår leverandør. En avbestilling er ikke gyldig før det er mottatt avbestillingsbekreftelse fra oss. Dersom man ønsker å avbestille etter at ordren er sendt, blir man belastet en avgift på 199 kr.

Angrerett

Som kunde har du alltid 14 dagers angrerett i henhold til Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven).Som kunde har du rett til å åpne emballasjen og undersøke produktet for å se om du er fornøyd. Posteryard forbeholder seg retten til å foreta verdireduksjonsfradrag fra beløp som skal tilbakebetales, dersom produktet ikke er behandlet forsiktig.

Som forbruker har du rett til å få tilbake pengene ved angrerett innen 14 dager fra den dagen Posteryard har mottatt meldingen. Det kan imidlertid hende at du må vente til varen har kommet i retur, eller til du har sendt bekreftelse på at varen er returnert, avhengig av hva som inntreffer først. Returner varen innen 14 dager etter at du har varslet oss om at du angrer på kjøpet. 

Reklamasjoner

Som forbruker har du 3 års reklamasjonsrett ifølge forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonen skal gjøres innen rimelig tid, vanligvis to måneder, etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Ved tvister der kjøperen er privatperson, har vi som policy at vi alltid følger Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) anbefalinger. Hvis reklamasjonen godkjennes, refunderes også eventuelle fraktkostnader som har oppstått i forbindelse med reklamasjonen. Dersom du som kunde har hatt utgifter på grunn av feilen på varen, har du rett til erstatning for eksempelvis bensinutgifter, parkeringsutgifter, telefonutgifter og lignende.

Tilbakebetaling

Tilbakebetaling skjer senest innen 14 dager fra den dagen vi har mottatt den første meldingen fra deg. Dersom den reklamerte eller tilbakeleverte varen skal sendes tilbake til oss, skjer tilbakebetaling innen 14 dager etter at produktet har kommet i retur eller at det er fremlagt bevis på at varen er returnert, avhengig av hva som skjer først. Tilbakebetaling skjer med samme betalingsmåte som kjøpet. Eventuelle fraktkostnader som har oppstått i forbindelse med en godkjent reklamasjon, refunderes innen 14 dager etter at varen har kommet i retur til oss.

Returer

Vi forbeholder oss retten til, i samråd med forbrukeren, å erstatte en defekt vare med en likeverdig vare dersom en identisk vare ikke er tilgjengelig på tidspunktet for bytte av den returnerte varen. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke tilbyr gratis retur og at vi ikke refunderer kostnaden for eventuell frakt hvis man har handlet for mindre enn 399 kr.

Gavekort

Gavekort sendes per post til kunden som har lagt inn bestillingen. Gavekort på Posteryard kan bare brukes til å betale for varer i nettbutikken vår i løpet av gyldighetsperioden (to år fra kjøpsdato, angitt på gavekortet). Legg merke til at summen på gavekortet kun dekker varens verdi og ikke eventuelle fraktutgifter eller fakturagebyrer. Hvis beløpet på gavekortet er høyere enn kjøpesummen, kan du kontakte oss og få tilgodelapp på mellomlegget i form av en rabattkode.

Eventuelle rabatter gjelder ikke ved kjøp av gavekort hvis det ikke er spesifisert. Gavekortet kan ikke veksles inn mot kontanter, men angreretten gjelder. Vi erstatter ikke et bortkommet gavekort eller feillevering som skyldes at du som kunde har oppgitt feil adresseopplysninger. Gavekortet er ikke knyttet til en bestemt person.

Tap av data

Vi kan ikke holdes ansvarlige for tap av lagret informasjon eller programvare. Vi oppfordrer derfor kjøperne til alltid å ta nødvendig backup av alle data før installasjon av ny maskinvare, programvare eller annet utstyr, samt alltid å sørge for at vitale opplysninger på harddisk eller annet lagringsmedium som sendes til oss for en form for bruk, lagres på et egnet medium.

Informasjon

All bildeinformasjon på sidene våre skal betraktes som illustrasjoner, og vi kan ikke garantere at bildet gjengir varens nøyaktige utseende og beskaffenhet. Hvis et avvik fører til at du ikke vil ha varen, er det selvsagt mulig å reklamere på produktet.

Tvister

Ved tvister der kjøperen er privatperson, har vi som policy at vi alltid følger Allmänna reklamationsnämndens (ARN) anbefalinger. Tvister mellom to eller flere firmaer avgjøres som regel i rettsvesenet.

Force Majeure

I tilfelle krig, naturkatastrofe, arbeidskonflikter, myndighetsbeslutninger, uteblitte leveranser fra underleverandører, fordyrende omstendigheter samt sammenlignbare hendelser utenfor vår kontroll som ikke med rimelighet kunne forutses, og som påvirker inngåtte avtaler og løfter fra vår side, og gjør at vi ikke kan holde den nevnte avtalen / det nevnte løftet, skal utgjøre en grunn til at vi befris fra forpliktelsen om å oppfylle den aktuelle avtalen.

Trygg E-Handel – Hva innebærer sertifiseringen?

E-handel

Trygg E-handel er en sertifisering for e-handelsbedrifter.E-handelsbedrifter er bedrifter som selger varer og tjenester i en butikk på internett (netthandel). E-handel bygger på akkurat de samme prinsippene som tradisjonell postordre, forskjellen er at varene blir vist på en hjemmeside og at kjøpsavtalen inngås direkte på hjemmesiden.

Det finnes i dag mange tusen aktører som selger varer og tjenester på internett i Sverige, og de fleste er seriøse. For å beskytte personopplysningene dine og andre sensitive opplysninger, er det imidlertid viktig at du vet hvem du utleverer opplysningene til. I tillegg ønsker du kanskje å føle deg trygg på at selskapet kommer til å levere varene til avtalt tid.

Trygghet

Hensikten med sertifiseringen Trygg E-handel er å hjelpe deg som kunde med å velge riktig e-handelsbedrift når du handler, slik at du kan føle deg trygg og sikker også etter at du har klikket på «kjøp». Trygg E-handels målsetting er at det skal føles like trygt og sikkert å handle på internett som i en vanlig fysisk butikk.

Når du handler fra et firma som har sertifiseringen Trygg E-handel, betyr det at selskapet har undertegnet en avtale som innebærer en forpliktelse om å følge en rekke krav. Kun stabile og seriøse e-handelsbedrifter har rett til å bære sertifiseringen Trygg E-handel.

Trygg E-handels krav er utformet for at du som forbruker skal kjenne og bruke rettighetene dine når du handler på internett. Det stilles blant annet krav til at selskapet skal være tydelig på identitet, ha sikre rutiner for behandling av personopplysninger, bruke sikre betalingsløsninger og ha stabil økonomi.

Fullstendig oversikt over Trygg E-handels krav.

Sikkerhet

Svensk Distanshandel AB kontrollerer at de sertifiserte selskapene følger kravene med kredittkontroller og undersøkelser ved mistanke om mangler. For å gi deg en ekstra trygghet, tar Trygg E-handel imot tips fra deg som forbruker.

Hvis du tipser om et selskap som har sertifiseringen Trygg E-handel, og det viser seg at selskapet har handlet feil / i strid med kravene som blir stilt, reagerer Trygg E-handel. Ved alvorlige mangler kan sertifiseringen trekkes tilbake med umiddelbar virkning. Til sammen gjør alt dette at du som forbruker kan føle deg trygg på at bare seriøse selskaper bærer Trygg E-handel-symbolet.

Trygg E-Handel-symbolet

For å kontrollere at symbolet er ekte, klikker du / holder du musepekeren over Trygg E-Handel-symbolet. Se eksempel her. Alle tilsluttede selskaper har et unikt sertifikat på domenet tryggehandel.se.

Hvor finner jeg Trygg E-handel-sertifiserte selskaper?

Du finner alle sertifiserte selskaper her. Selskapene er inndelt i kategorier etter sortiment, slik at du lettere skal finne selskaper som selger varene og tjenestene du er interessert i!

Betal med Klarna

Vi bruker Klarna Checkout, som gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nettet. Du identifiserer deg enkelt ved å svare på et par spørsmål, og du kan velge den betalingsmåten som passer deg best.

Klarna Checkout skiller mellom kjøp og betaling. Først bekrefter du kjøpet, og etterpå velger du hvordan du vil betale. Klarna Checkout tilbyr følgende betalingsmåter:

  • Faktura – Å betale med faktura via Klarna er en sikker og enkel betalingsmåte. Det betyr at du betaler først når du har mottatt varene, og du kan dermed kontrollere varene før du betaler. Fakturaen har en betalingsfrist på 14 dager. Legg merke til at fakturaen blir sendt direkte fra Klarna på e-post. Merk at det kan bli gjennomført en kredittvurdering ved kjøp mot faktura.
  • Kontokreditt/delbetaling – Når du delbetaler eller velger å betale i ditt eget tempo, blir kjøpene dine samlet på en månedsfaktura som sendes direkte fra Klarna. Du betaler fakturaen i slutten av påfølgende måned. En samlet månedsfaktura betyr én betaling og ett OCR-nummer.
  • Kortbetaling – Etter at kjøpet er bekreftet i kassen, kan du velge å betale med kort (VISA, Mastercard, American Express). Angi kortopplysningene dine for å fullføre betalingen.
  • Straksbetaling via bank – Med straksbetaling betaler du i kassen ved hjelp av BankID. Pengene blir trukket rett fra kontoen. Straksbetaling fungerer med følgende banker: Nordea, Handelsbanken, SEB og Swedbank.
  • Klarna Direkt – Med Klarna Direkt betaler du direkte i kassen med BankID på mobil. Pengene trekkes først når vi har sendt varene dine.

Alt er like sikkert. Hvis du vil, kan du knytte en PIN-kode til Klarna Checkout. Klarna behandler samtlige kortopplysninger og all informasjon ved straksoverføring i henhold til Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). Posteryard har SSL-sertifikat som muliggjør kryptering av dataoverføring.

Personvernpolicy

Hvem har ansvar for personopplysningene vi samler inn?

Posteryard c/o Holies AB, org.nr 556842-1050, Kyrkogårdsvägen 2A, SE-703 75 Örebro er ansvarlig for personopplysningene du oppgir til oss når du handler hos oss og ved annen kontakt med oss, og Holies AB er ansvarlig for behandling av disse.

Hvor lagres personopplysningene dine?

Posteryard benytter seg av lokal lagring av data og informasjonskapsler, for å sikre at du som bruker får en best mulig opplevelse av hjemmesiden. Personopplysninger lagres så lenge det finnes en pågående brukerrelasjon, samt i overensstemmelse med samtykke som er gitt.

Hva slags personopplysninger samler vi inn?

Når du handler hos oss, lagrer vi navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse og kundenummer. Vår betalingspartner Klarna samler inn betalingsopplysninger og behandler dem i samsvar med GDPR. Disse opplysningene er nødvendige for å vurdere kredittverdigheten din.

Hvordan bruker vi personopplysningene dine?

For å kunne sende deg digital informasjon om bestillingen din i form av bestillingsbekreftelse og SMS-varsler, lagrer vi e-postadresse og telefonnummer.

Adressen din trengs for å kunne levere pakken på beste måte. Personopplysninger som vi får i forbindelse med kjøp, lagres også med tanke på eventuell fremtidig support, markedsføring, reklamasjoner og garantier.

Hvilke rettigheter har du?

Du har rett til når som helst å be om informasjon om hvilke opplysninger vi har om deg. Dersom du ikke samtykker i hvordan vi bruker personopplysningene dine, har du rett til å motsette deg dette og trekke tilbake samtykket.

Hvem kan vi komme til å dele personopplysningene dine med?

For at vi skal kunne gi deg som kunde best mulig service, deler vi personopplysningene dine med selskaper som behandler opplysningene for vår regning, og som hjelper oss med betalingstjenester (Klarna), forsendelse (PostNord), IT-tjenester og markedsføring.

Hvordan beskytter vi personopplysningene dine?

For at personopplysninger som sendes til nettsiden vår, skal være sikre, blir alle slike opplysninger kryptert og sendt via sikre forbindelser.

Hva er informasjonskapsler (cookies)?

En informasjonskapsel er informasjon som sendes fra nettserveren vår til nettleseren din, og som deretter lagres som en fil på enheten (hvis du tillater det). Informasjonskapsler brukes på mange nettsider for å gi de besøkende tilgang til ulike funksjoner. Informasjonen i en informasjonskapsel kan også brukes til å gjenkjenne nettleseren din, og om du for eksempel har gjort innstillinger eller logget inn tidligere.

Må jeg godta informasjonskapsler?

Du må godta informasjonskapsler for å kunne handle på hjemmesiden vår. Hvis du blokkerer dem, kan du ikke handle, bare se på sider og artikler på hjemmesiden. Du kan alltid velge å blokkere informasjonskapsler som brukes til markedsføring, uten at det påvirker det å handle på hjemmesiden.

Tredjeparts-informasjonskapsler?

Vi benytter oss av tredjepartsleverandører av tjenester for å få et bilde av hvordan de besøkende bruker hjemmesiden. Vi gjør dette for å se hvilke produkter de besøkende klikker på, slik at vi har denne informasjonen til markedsføringsformål og til koblinger i sosiale medier.

Informasjonskapsler for webstatistikk

For å kunne forstå og analysere hvordan de besøkende bruker nettsiden vår, bruker vi verktøyet Google Analytics. Under forteller vi hvilke informasjonskapsler som brukes av posteryard.no for nettopp Google Analytics:

_ga – samler inn opplysninger om den som besøker siden, hvilke sider som besøkes og hvor lenge, hvordan brukeren fant frem til siden og om brukeren har vært her tidligere. Informasjonskapselen lagres i to år.

_gid – samler inn opplysninger om brukeren og brukes for å skille ulike brukere fra hverandre. Informasjonskapselen lagres i 24 timer.

_gat – brukes for å begrense antall forespørsler som sendes innenfor et begrenset tidsrom. Informasjonskapselen lagres i 10 minutter.

Informasjon som genereres av Google Analytics informasjonskapsler, inklusive IP-adresse, lagres på servere hos Google. Vi bruker disse informasjonskapslene for å få en bedre forståelse av hvordan nettsiden brukes, slik at vi kan forbedre den. Informasjonen brukes også i forbindelse med markedsføring. Funksjonene for å hente ut rapporter om demografi og interesse, advertising reporting-funksjoner i Google Analytics samt funksjonene for å bruke remarketing med Google Adwords, er aktivert. Akkurat disse funksjonene brukes for å forbedre hjemmesiden, samt til markedsføringsformål, for å kunne forbedre markedsføringsstrategier og utfall. Google kan overføre alle disse opplysningene til en tredjepart dersom dette kreves ifølge lov, eller dersom en tredjepart behandler informasjonen for Googles regning.»

Ønsker du ikke at besøkene dine skal vises i statistikken?

Hvis du ikke vil at besøkene dine skal vises i statistikken for Posteryard, kan du installere et tillegg i nettleseren. Tillegget finnes for nettleserne Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari og Opera. Du laster ned tillegget fra Google (informasjonen er på engelsk).    

Informasjonssikkerhet?

Vi utleverer ikke opplysninger om kundene våre til tredjepart. Vi jobber kontinuerlig med å beskytte hjemmesiden og kundene våre mot uvedkommende tilgang eller endringer som kan avsløre eller ødelegge opplysningene våre.

Hjemmesiden benytter kryptering når du som besøkende kommuniserer med posteryard.se.